Et bilde sier mer enn tusen ord, heter det. Det er fordi det visuelle gjør stort inntrykk, og helt siden filmindustrien begynte har spesialeffektene utviklet seg. Spesialeffekter brukes av flere grunner, både for at det skal se realistisk ut, og filmer skal også være vakre å se på.
For at reklame også skal være virkningsfullt er det viktig at det er lekkert å se på, og det utvikles stadig nye metoder for å lokke kunder til seg. Mange gode ideer for markedsføring finnes på Vaimo, et kjekt verktøy for de som mangler inspirasjon.
På TV kan reklamene være lange, men nå er det også veldig populært med reklamer på internett. Internett har blitt et enormt marked fordi en stor del av jordens befolkning har tilgang til det, så mulighetene er nesten uendelige når det kommer til markedsføring.
Markedsføring og strategier tilpasset moderne teknologi
Smarttelefoner får flere og flere funksjoner, for eksempel en stemmeknapp. Det er som oftest bare å trykke inn en knapp, og så forteller du telefonen hva som skal gjøres. Det går også an å søke på google ved hjelp av stemmestyring, og nå tilpasses markedsføringen til denne nye trenden. Det forskes nå stort på stemmemarkedsføring siden det markedet vil bli større og større med tiden.
En annen ting vi markedsførere bør være klar for i 2018 er at generasjon Z er på full fart inn i forbrukermarkedet. Det gir oss nye utfordringer knyttet til å tiltrekke oss denne nye generasjonen – Faerdermarketing.no
Men reklamesnutter på internett kan aldri være særlig lange, for eksempel på YouTube hvor det noen ganger bare tar 5 sekunder før man kan hoppe over annonsen. Da gjelder det å få lagt inn det aller mest nødvendige i løpet av de første 5 sekundene, noe det stadig forskes mer på.